Denk jij aan deelnemen aan deze webshop? => lees hier meer info
Over het ontstaan van deze webshop.
We zijn dit initiatief begonnen in coronatijd toen alle galerieën dicht gingen.
Als keramiste (Marian Daems) was ik initiatiefnemer en mijn partner Marianne van Doorn ging uitzoeken hoe we zo’n webshop konden organiseren.
Het is vanaf het begin heel kleinschalig geweest en dat is het nog steeds. Dat is ook onze charme 😉
Deelnemers
De keramisten die deelnemen hebben we over het algemeen zelf benaderd met de vraag of ze wilden deelnemen.
We zoeken altijd professionele keramisten met herkenbaar werk, een eigen stijl en liefst ook met een eigen website zodat bezoekers van de webshop ze daar uitgebreider kunnen ‘bekijken’. In de jaren zijn er wat mensen afgevallen (pensioen/geëmigreerd/ zelf een eigen webshop opgezet) en ook weer een paar bij gekomen.
De ene keramist verkoopt bijna maandelijks iets, de ander heel af en toe. De kracht van de shop zit in de eigenheid en diversiteit.
Dat eerste brengen de keramisten mee en dat laatste, daar zijn we dit jaar weer meer aan gaan trekken. Meer keramisten benaderen om het aanbod te vergroten. Een verzoek van iemand die vooral werk van anderen namaakte (wel erg knap) en daarmee wilde verkopen, daar hebben we nee tegen gezegd. We vinden een eigen herkenbare stijl een voorwaarde voor deelname!
Kosten
In de eerste jaren hebben we zelf veel geïnvesteerd in o.a. Google Ads en Analytics, dat heeft het vinden van de webshop op gang gebracht, maar daar zijn we weer mee gestopt. De site wordt evengoed nog goed gevonden. We hebben vaste kosten voor het bouwen en onderhouden van de webshop en het boekhoudsysteem voor facturering en zo. Daarom brengen we voor iedere verkoop 25% bemiddelingskosten in rekening. Hier wordt geen btw over berekend.
De klant bestelt bij de webshop, wij sturen die bestelling door naar de keramist, met een verzendlabel, en de keramist verzendt het verkochte werk.
Wil je je aanmelden?
Als je denkt dat je hier bij zou kunnen/willen horen, dan kunnen we je meer informatie sturen over wat dan de volgende stappen zijn. (aanleveren informatie en foto’s, voorbeelden van facturen, uitleg over het bestelproces, het afrekenen enz.)
Neem dan contact met ons op!